Nieuw logo, andere huisstijl

Geplaatst op: 26 november 2018

Hoeve Biesland is de afgelopen jaren veranderd van een melkveehouderij in een coöperatie met een winkel, bakkerij, slagerij, moestuin, hulpboeren, landschapsbeheer en rondleidingen & evenementen. Het werd daarom tijd voor een nieuw logo, een andere huisstijl en nieuwe website. Het kleurrijke, vriendelijke oude logo met koe en Delftse torens heeft plaats gemaakt voor een abstract beeldmerk.

Oude logo

 

Nieuwe logo

In het nieuwe logo is van alles in te zien, maar wat ons betreft staat het nieuwe logo voor werken in een gesloten kringloop samen met mens, dier en natuur. In het verleden werd er vaak geschreven over ‘Verse volle romige melk’ of ‘de lekkerste biefstuik van de Randstad’. Nu kiezen we liever voor transparante en oprechte communicatie. Termen als ‘ambachtelijk’, ‘vers’ en ‘eerlijk’ laten we zoveel mogelijk achterwege omdat deze vandaag de dag nogal eens ten onrechte gebruikt worden.

Hoeve Biesland geeft consumenten graag het vertrouwen in lokaal voedsel terug d0or te laten zien waar voedsel vandaan komt en hoe er wordt gewerkt aan producten die smaakvol, verantwoord en veilig zijn. Niet alleen van de boerderij zelf maar ook van telers en boeren uit de buurt. Op de nieuwe website kun je in één oogopslag zien uit welke verschillende onderdelen de boerderij bestaat en met wie we samenwerken. Door gebruik van foto’s ontstaat een realistisch beeld van het leven op de boerderij en in begrijpelijke taal wordt uitgelegd waarom bepaalde keuzes gemaakt worden en wat je mag verwachten als je Hoeve Biesland producten koopt.

Ook over verpakking en gebruik van kleur is nagedacht. Als het kan worden producten onverpakt verkocht maar is er toch verpakking nodig dan is er gekozen voor glas of ander doorzichtig materiaal. Zo kunnen consumenten zien wat ze kopen en spreekt het product en de versheid ervan voor zich. Geen misleidende foto’s, geen onnatuurlijke kleuren en geen onbegrijpelijke vaktermen op de ingrediëntenlijst.

Hoeve Biesland is klaar voor de toekomst en iedereen mag daarvan meegenieten!